Het Nieuwe Samenwerken

Het Nieuwe Samenwerken is meer dan e-mails, blogs en wikis. Het is binden en verbinden van medewerkers, klanten en partners, waardoor u succesvoller kunt zijn dan uw concurrent. Kennis wordt beter gedeeld, mensen kunnen elkaar sneller vinden, en medewerkers hebben er meer zin in. U snapt sneller wat de klant wil, met een kortere time-to-market van nieuwe producten!

De meeste mensen gebruiken tegenwoordig sociale media om contacten te onderhouden met anderen. Het is onderdeel van ons leven geworden om vrienden en bekenden op de hoogte te brengen van onze gedachten, hobby’s en bezigheden. Het liefst realtime! Als we ergens niet uitkomen of een goede tip willen hebben; wie in ons netwerk kan ons helpen?

Er komen gelukkig ook steeds meer mogelijkheden op de markt voor ondernemingen, om op een vergelijkbare manier contact te leggen en intuïtief samen te werken, zowel intern als extern. Dit onder de noemer Social Business, Social Software, Enterprise Social Platform, Emergent Collaboration, Social Intranet of Enterprise 2.0. What’s in a name? Zolang het maar geen “on the bookshelf 3.0” wordt.

Kenmerken van Het Nieuwe Samenwerken

  • Medewerkers kunnen op de hoogte blijven van elkaars werkzaamheden en voortgang
  • Het platform is ook mobiel beschikbaar
  • Elkaar persoonlijk of professioneel beter leren kennen
  • Het eigen netwerk inschakelen om informatie te delen en te vergaren
  • Projectteams, communities en informele groepen vormen
  • Een eenduidige plaats aanbieden om samen te kunnen werken aan gezamenlijke doelen
  • Elkaars werk bespreken en van commentaar voorzien
  • Het werk effectiever kunnen uitvoeren, en op een persoonlijke en natuurlijker manier kunnen werken
  • Relevante ontwikkelingen binnen het eigen werk (terug) kunnen vinden
  • Collega’s vinden met dezelfde interesse
  • De relevante medewerkers kunnen informeren over gebeurtenissen
  • Leren van elkaars ervaringen

De cijfers

Gemiddeld kunnen onderstaande verbeteringen worden bereikt:

  • 25% sneller inwerken van nieuwe medewerkers
  • 32% meer nieuwe ideeën
  • 27% minder e-mails
  • 32% minder tijd nodig om antwoorden te vinden
  • 26% minder vergaderingen
  • 37% verbetering in samenwerking binnen projecten
  • 27% minder dubbel uitgevoerd werk

Ons aanbod

Wij helpen ondernemingen graag tijdens het invoeren van Het Nieuwe Samenwerken of Intranet 2.0. Samen met u bepalen we de juiste strategie en doelstellingen. Vervolgens zorgen we voor de selectie van de juiste oplossing, onafhankelijk en op maat voor uw bedrijf, en regelen we de succesvolle invoering en batenrealisatie.

We kunnen het gehele traject samen met u doen of assisteren op onderdelen, zoals projectmanagement van de invoering, samen met projectleden uit uw organisatie.

Wilt u weten hoe volwassen uw onderneming is op het gebied van Het Nieuwe Samenwerken, en hoe u de volgende stap kunt zetten? Neem dan contact met ons op.

Onze aanpak

We baseren onze aanpak ondermeer op de best practices van onze kennispartner Jacob Morgan van Chess Media Group. Jacob is een toonaangevend expert op het gebied van Collaboration en auteur van:

 

Dit bericht is geplaatst in Collaboration, Projectmanagement met de tags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *